Stomp the yard
Film zasadený do klasickej scény LA, kde sa to len hemží skupinami, ktoré sa snažia preraziť v tanečnom mori. Film zobrazuje vývoj tanca podľa aktuálnej hudby. Hudobníci sú odrazom doby a tanečníci vyjadria vo fyzickom svete svoje pocity na základe hudby. Pohyby v tomto filme sú agresívne a zosmiešnujúce. Tak ako tvrdá rapová ghetto hudba. Štýl krumping, ktorý sa začal vyvýjať okolo milénia presne reflektuje túto dobu. Nahnevanosť na systém a agresia. Či naozaj tanečníci v LA nosia so sebou zbrane a po neúspešnom battli sa postrieľajú a dobijú dlažebnými kockami – naozaj neviem. Dosť brutálne. Skôr asi nie. Čo sa nám to snaží opäť holywood natĺcť do hlavy? Že všetci street tanečníci sú gangstri a černosi v prvom rade? Odhliadnúc od tohoto tvrdého začiatku má film aj myšlienku. Hlavný hrdina je po smrti svojo brata transportovaný do iného mesta aby žil sen mladšieho brata – štúdium na prestížnej černošskej vysokej škole.
Identifikácia na základe spoločnej témy
Hlavný hrdina DJ zbadá na dvore spolužiakov ako predvádzajú zaujímavý ale smiešny pochodový rituál. Pochodovanie alebo “Marching” je populárny v USA na univerzitách, kde vyjadruje maskulinitu, silu a príslušnosť k danému kmeňu alebo skupine. Teto pochodový štýl “Steping”obsahue aj sekanie a bodanie rukami – “choping and pointing”, ktorý tvorí základ tancu Vogue. Pekne je tu zobrazené elitárstvo v USA, ktoré začína už na univerzitách. “Pridaj sa knám, po škole ti členstvo v klube zaručí dobrú prácu a kontakty…” Djovi sa ich smiešne stepovanie, dupanie zdá trápne. Po tom ako ho hlavní predsedovia dvoch konkurenčných klubov vidia tancovať na dikotéke, kde Krumpingom zosmiešni všetkých zúčastnených, oslovia ho aby sa k nim pridal. Odmietne. Kedže si chce podmaniť srdce dievky, ktorá zhodou-okolností chodí s teamleadrom konkurečnej skupiny, pridá s k skupine druhej. Stane sa členom ich spolku.
Spoločne trénujú na štátne majstrovsvá, kde DJ prináša nové tanečné pohyby z LA do starého pochodového štýlu. Rivalita, je zobrazená, keď jeho tanečné pohyby natočia na video a proti skupina ukradne ich finty. Ako by sme asi reagovali dnes? Doba celkom inde, každý mladý tanečník sa natáča na video postuje to online. Problém je v skôr v tom, že mladí tanečníci zabíjajú svoju kreativitu a štýl kopírovaním druhých z youtube, FB a instagramu.
Išpirovať sa ostatnými je v poriadku. Ale ja vás vyzývam, milí čitatelia, spoznajte seba a vybudujte si svoj vastný štýl. Keď sa vrátim k príbehu, DJ namotivuje celú svoju skupinku aby sa začali učiť nové triky streetdacne z LA. Jedného večera však na tanečnom battli opustí skupinovú choreografiu a začne tancovať freestyle sám na vlastnú päsť. Až vtedy pochopí, že po ceste vývoja sa dá kŕačať jedine spolu – ako team! Príbeh obsahuje aj rodinne-konštalačné témy, ako nesplenené sny alebo prevziaté genetické vzorce. Keď staršia generácia nie je vysporiadaná so svojími prehreškami a minulosťou a tak sa to prenáša i na generáciu mladšiu. DJ zažíva nepriamu poomstu strýčkových sokov presne preto, že strýko sa nevysporiadal so svojou minulosťou. I tu sa neprejavené prejaví. Po tanečnej stránke sa mi najviac páči tréning na dne suchého bazéna a “Salahova špirála” ktorú predviedol DJ.
Súdržnosť – TEAM
“Once Theta – Allways Theta” Nádherné motto ich univerzitnej skupiny. Ak by sa na vysokej škole naozaj formovali celoživotné hodnotné priateľstvá, tak len dobre. Ale niekedy mi to pripomína skôr elitárstvo a tajné lóže. Scénu, kde spolu cvičia, behajú a posilujú je však dojemná. Prial by som si toto zažívať na srednej škole so svojími priateľmi. Taká mužská súdržnosť…
Video trailer
Soundtrack
1 Go Hard or Go Home – The Federation 3:55
2 Vans – The Pack 4:16
3 Poppin’- Chris Brown 4:25
4 Sign Me Up – Ne-Yo 3:27
5 The Champ – Ghostface Killah 4:10
6 Walk It Out – Unk 2:54
7 Pop, Lock & Drop It – Huey 4:22
8 The Deepest Hood – Al Kapone 4:00
9 Come On – Bone Crusher 4:52
10 Supermixx’s Black in the Building – Public Enemy 3:26
11 Storm – Edan, Mr. Lif 3:28
12 In the Music – The Roots 4:09
13 Ain’t Nothing Wrong With That – Shannon Sanders, Shanna Crooks, Robert Randolph 3:29
14 Bounce Wit Me – R.E.D. 44 – 2:09